Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Dodano dnia: 2013-06-27
Grażyna Kuklińska
I piętro, pok.122, tel. (087) 565 9277
e-mail: gkuklinska@powiat.suwalski.pl
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich
zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów
konsumentów.
Ponadto Rzecznik ma prawo występować z wnioskiem do Prezesa Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wszczęcie postępowania
antymonopolowego w sprawach praktyk ograniczających konkurencję oraz o
wszczęcie postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy
konsumentów.