Ogłoszenie o zamówieiu usługi

Dodano dnia: 2013-02-08

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Suwalski , ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5659200, faks 087 5664716.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nadzór inwestorski remontu i przebudowy zabytkowej kordegardy w Dowspudzie w projekcie:Aktywna młodzież ożywia zabytki- współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego polegającego na nadzorowaniu całości zadań związanych z realizacją inwestycji zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623) i innymi obowiązującymi przepisami, który obejmuje w szczególności: 1. zapoznanie się z dokumentacją techniczną przedmiotowej inwestycji i przekazanie Zamawiającemu ewentualnych uwag w terminie 14 dni licząc od daty podpisania umowy, 2. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez kontrolowanie zgodności wykonywanych robót z projektem, z Pozwoleniem Nr 109.11 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku, Delegatura w Suwałkach, z dnia 22.06.2011 roku, z Decyzją Nr 196.2011 Starosty Suwalskiego z dnia 30.06.2011 roku (z uwzględnieniem faktu, że kordegarda jest budynkiem zabytkowym), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej i umową o realizację zadania inwestycyjnego;3. wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji , której zakończenie przewiduje się do 31.08.2014, następnie udział w rozliczeniu inwestycji w terminie do 30.11.2014 r. oraz kontrola jakości wykonanych robót budowlanych w okresie gwarancji i rękojmi plus 3 lata.4. wnioskowanie do Zamawiającego o wprowadzenie zmian i poprawek w przypadku stwierdzenia braków, wad lub niedokładności w ustalonym zakresie robót; 5. kontrolowanie jakości wykonywanych robót; 6. kontrolowanie jakości wbudowywanych wyrobów poprzez sprawdzenie ich parametrów, źródeł pochodzenia zgodnie z zasadami obowiązującymi w Programie Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013, informacji dołączonej do wyrobów przed dopuszczeniem do wbudowania tych materiałów, 7. gromadzenie i numerowanie atestów lub innych dokumentów potwierdzających jakość wbudowanych materiałów, 8. sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu, 9. sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby robót dodatkowych lub zamiennych,10. sprawdzenie księgi obmiarów robót i rachunków Wykonawcy;11. przygotowanie i udział w czynnościach odbioru i przekazania przedmiotu umowy użytkownikowi oraz udział w przeglądach gwarancyjnych,12. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad a także sporządzanie rozliczenia rzeczowo-finansowego w zakresie nadzorowanych robót,13. podejmowanie odpowiednich decyzji i zawiadamianie właściwego organu państwowego nadzoru budowlanego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub uchybień technicznych. 2. Usługodawca zobowiązuje się do stawienia się na budowie w terminie 5 godzin od chwili wezwania przez Koordynatora robót i podjęcia działań związanych z nadzorem;.3. Niezależnie od obowiązków określonych w ust. 1 Usługodawca zobowiązany jest do: 3.1. uczestniczenia w naradach organizowanych przez Inwestora i Wykonawcę.3.2. potwierdzenia gotowości odbioru robót oraz uczestniczenia w ich odbiorze.3.3. kontrolowania i weryfikowania przedkładanych przez Wykonawcę rozliczeń odebranych protokolarnie robót.3.4. uczestniczenia w pracach Komisji odbioru robót objętych zakresem wynikającym z umowy z Wykonawcą, odbioru końcowego na który skompletuje dokumenty niezbędne do jego przeprowadzenia i przekazania przedmiotu umowy do eksploatacji oraz pogwarancyjnego i po okresie rękojmi- na podstawie odrębnego pisemnego zawiadomienia. 4. Opis robót objętych nadzorem.Kordegarda, będąca przedmiotem nadzoru, jest zlokalizowana w Dowspudzie, gmina Raczki, Powiat Suwalski, na działce o nr geodezyjnym 45.28 na terenie byłego zespołu pałacowego hrabiego Ludwika Michała Paca, a obecnie kompleksu Zespołu Szkół w Dowspudzie. Budynek wzniesiony na planie litery C o założeniu osiowym, z wyodrębnionymi ryzalitami, w stylu neogotyckim usytuowany wzdłużnie do przebiegającej drogi Suwałki-Raczki-Augustów, jako piętrowy, z wielospadowym stromym dachem. Cechą charakterystyczną są rozstawione międzyokienne przypory (szkarpy) przechodzące dwustopniowo przez obie kondygnacje oraz charakterystyczne ostrołuki otworów parteru oraz okienek triforialnych (oraz biforialnych) piętra ze zdobieniami motywem Gozdawy. Rozbudowane gzymsy międzykondygnacyjne rozdzielone układem zdobniczych kształtek ceramicznych okalające fasady. Obiekt murowany z cegły ceramicznej pełnej gr. ścian przyziemia ~71-68cm otynkowany, stropy generalnie belkowe drewniane (w tym jeden sklepiony krzyżowo), oparte na nośnych ścianach zewnętrznych (jeden trakt konstrukcyjny), istniejący podział wewnętrzny jako półtora traktowy, klatka schodowa umieszczona centralnie. Parametry techniczne zabytkowej kordegardy: Powierzchnia zabudowy: 330,39m2, Powierzchnia użytkowa parteru:220,15 m2, Powierzchnia użytkowa piętra: 220,00 m2, Powierzchnia użytkowa poddasza: 77,97 m2, Powierzchnia użytkowa łącznie:518,12 m2, Kubatura:3275,60 m3, Długość ,szerokość,wysokość: ok34,8,ok13,7,ok.11,57 m ,h rzecz.=ok.11,95m. Zaplanowano remont i przystosowanie istniejącego budynku na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie informacji turystycznej, edukacyjnej z zapleczem hotelowym, polegające na przeprowadzeniu prac budowlanych : A. przeniesienie ogólnodostępnego wejścia i dostosowanie go w miejscu istniejącego otworu okiennego ( częściowa rozbiórka ławy podokiennej w elewacji północno - zachodniej, częściowe przemurowanie i przesunięcie kominów przy klatce schodowej)B. mianie aranżacji wnętrz polegającej na wyburzeniach - wygrodzeń (prawdopodobnie nie pierwotnych) wewnętrznych działowych. Budynek doprowadza się do stanu surowego, przeznaczając do rozbiórki również strop drewniany belkowy nad parterem (zachowując stan stropu krzyżowego) oraz wszystkie ściany działowe. Zmiany konstrukcyjne projektuje się w technologii tradycyjno - uprzemysłowionej (strop Teriva) z elementami monolitycznymi - wylewanymi na budowie (schody- monolityczne płytowe dwubiegowe ze spocznikami oparte na istniejących ścianach podłużnych, ławy, podciągi). Ściany, schody oraz słupy nośne projektowane posadowione za pośrednictwem ław żelbetowych. Strop nad parterem gęstożebrowy na belkach stropowych (Teriva) lub równoważnych. Nad piętrem adaptuje się układ belek drewnianych istniejących, które trzeba osuszyć, zaimpregnować powierzchniowo przeciwko grzybom i obłożyć płytą GKF oraz wspartą na nich częściowo za pośrednictwem podwalin i słupów drewnianą więźbę dachową. Posadowienie nowoprojektowanych elementów zaprojektowano w postaci ław żelbetowych o przekroju prostokątnym. Ściany fundamentowe- fragmentaryczne oparcie płyty schodów oraz ściany wewnętrznej z bloczków betonowych M-4 o grubości 25cm. Ściany konstrukcyjne - obciążone, fragmenty ścian nadziemia wewnętrzne murowane z bloczków betonu komórkowego odmiany 700 grubości 24cm. Ściany działowe parteru i piętra murowane z bloczków gazobetonowych grubości 18cm, z cegły dziurawki oraz poddasza- szkieletowe na profilach stalowych, wypełnione wełną mineralną. Istniejącą konstrukcję drewnianą, płatwiowo kleszczową więźby dachowej, zaleca się odizolować podwójną przekładką z papy asfaltowej od styków z murem oraz dokonać wymiany elementów nadmiernie zawilgoconych - narażonych na korozję biologiczną. Należy uzupełnić brakujący słupek do podtrzymania krokwi koszowej oraz dokonać korekt i przesunięć związanych z przesunięciami kominów oraz wstawieniem pasm świetlnych. Elementy więźby wykonać należy z drewna dawnej klasy minimum K.27, zaimpregnować przed wbudowaniem środkami grzybo i owadobójczymi oraz zabezpieczyć przed działaniem ognia. Przed montażem więźby wykonać elementy wzorcowe i sprawdzić ich spasowanie w naturze. Połączenia elementów na długości dopuszcza się z uwzględnieniem sztuki budowlanej pod nadzorem osoby uprawnionej. Wszystkie elementy konstrukcyjne dachu w pomieszczeniach użytkowych należy osłonić okładziną z płyt GKF grubości 12,5mm, oraz wykonać nadbitki z krawędziaków w układzie krokwi. W zakresie technicznym, zakłada się odsłonięcie ścian fundamentowych, osuszenie obiektu, ewentualne odcięcie fundamentów (przepona metodą iniekcji) i zaizolowanie ich przeciw podciąganiu wody z gruntu ( wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku). Ściany zewnętrzne, fundamentowe, cokoły : W projekcie założono pozostawienie ścian frontowych bez docieplenia. Przewiduje się oczyszczenie - skucie tynków cokołów do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych, osuszenie murów oraz elewacji, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach - naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności - np. Tagosil-Profi na gruncie Tagosil-G, po wcześniejszym zagruntowaniu obrzutką półkryjącą z dodatkiem np. AsoplastMZ, wyrównaniem podłoża np.Thermapal GP11 i naniesieniem tynku renowacyjnego np. THERMOPAL SR 22 lub SR44 lub równoważnych materiałów.Gzymsy, detale, ceramiczne elementy dekoracyjne - projekt zakłada uzupełnienie brakujących, powtarzalnych elementów dekoracyjnych po uprzednim zinwentaryzowaniu ich z rusztowań w skali jeden do jednego Ilość i stan rzeczowy ubytków w porównaniu z inwentaryzacją w ramach odrębnego opracowania.Pokrycie dachu, Nie projektuje się zmiany pokrycia dachowego, w projekcie zakłada się ułożenie nowej dachówki esówki (zbliżonej lub odpowiadającej kształtem do istniejącej) lub zdjęcie, oczyszczenie i odpowiednie zaimpregnowanie istniejącej dachówki. W dachu od strony północno wschodniej (dziedzińca) projektuje się cztery pasma świetlne z miejscową możliwością uchylania. Wody deszczowe odprowadzane będą na zewnątrz za pośrednictwem rynien i rur spustowych z blachy miedzianej. Obróbki blacharskie, parapety zewnętrzne z blachy miedzianej. Projektuje się wykonanie indywidualnych okien i drzwi zewnętrznych w tym samym systemie jako dwudzielne okna skrzynkowe wykonane z drewna, na podstawie inwentaryzacji - odtworzenie formy według stanu istniejącego. Stolarkę drzwiową , z racji braku podstaw do jej odtworzenia, proponuje się jako nową wg zestawienia. Kominy wentylacyjne i dymowe murowane z cegły ceramicznej pełnej (klasy 100 lub 150) na zaprawie cementowo - wapiennej marki 30. Przekrycie kominów monolityczną żelbetową czapką z wodoszczelnego betonu zatartego na gładko. Na styku z obróbkami dachu wykonać wydry.Przewiduje się oczyszczenie ścian wewnątrz obiektu - skucie tynków do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych w poziomie przyziemia, osuszenie murów, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach, naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności. Przewiduje się następujące wykończenia ścian wewnętrznych: ceramiczne płytki glazurowane, tynki pospolite cementowo wapienne kategorii II, tynki pospolite trójwarstwowe cementowo-wapienne kategorii III, tynki pospolite pocienione cementowo-wapienne kategorii III (0.5 cm) z zewnętrzną gładką wyprawą gipsową , płyta GKF z wyrównawczą szpachlą gipsową , okładziny, boazerie .Posadzki: szlichta cementowa zatarta na gładko, terakota antypoślizgowa, deszczółki drewniane, parkiet , deski na legarach. Drzwi wewnętrzne projektowane jako indywidualne. Balustrady z drzewa dębowego wg projektu aranżacji wnętrz. W budynku przewidziano izolacje , wiatroizolacje, izolacje termiczne. Izolacje przeciwwilgociowe, hydroizolacje i paroizolacje.pozioma, przeciwwilgociowa, pionowa- przeciw wodzie gruntowej w postaci elastycznej masy uszczelniającej, pionowa i pozioma paraizolacja, pozioma przepona izolacyjna powodująca strukturalną hydrobofizację muru w reakcji chemicznej między krzemianami zawartymi w danym preparacie i wapnem zawartym w murze itp. wykonana metodą iniekcji (grawitacyjnej lub ciśnieniowej) , decyzja o szczegółach metody po likwidacji tynków w przyziemiu. Instalacja sanitarna.Instalacja wody zimnej w rurach z tworzyw sztucznych typu PP łączonych na połączenia zgrzewane, izolacja termiczna przewodów z okładzin poliuretanowych.A.instalacja wody ciepłej i cyrkulacji, cwu i cr doprowadzona jest do budynku rurociągami stalowymi w kanale ciepłowniczym czteroprzewodowym. Przewody rozdzielcze i piony projektuje się w rurach z tworzyw sztucznych typy PP od ø 16mm do ø 40mm. Na wejściu do budynku zaprojektowano złaz do kanału ciepłowniczego. B.Instalacja p.poż- zaprojektowano jej zasilanie z istniejącego przyłącza wodociągowego do 2 hydrantów wewnętrznych fi25 z wężem półsztywnym na pierwszym piętrze. C. Kanalizacja sanitarna. Ścieki z budynku odprowadzane będą do istniejących przykanalików. Wyjście z budynku wykonać z rur PCV fi160 mm kl. N. Piony instalacji wykonać z rur PCV fi 75-110 mm, natomiast poziome odcinki instalacji z rur PCV fi 50-160 mm, Ogrzewanie.Źródłem czynnika grzewczego będzie sieć ciepłownicza fi 50. Piony prowadzić w bruzdach, przewody w posadzkach i po ścianach w bruzdach. Wentylacja mechaniczna składająca się wentylatorów łazienkowych została przewidziana w pom. WC i łazienkach bez okien zewnętrznych. Wentylacja na poddaszu za pomocą kanałów wyprowadzonych ponad dach i zakończonych wentylatorami dachowymi. Instalacja elektryczna.Przebudowa dotyczy instalacji wewnętrznej i rozdzielnic elektrycznych, nie przewiduje się wymiany głównej linii zasilającej. Zaprojektowano nowe, podtynkowe wlz na trasie od rozdzielnicy głównej RG do R1 przewodem YDYżo5x6.0mm2, od RG do R2 i do RT przewodem YDYżo5x4.0mm2. WLZ prowadzić w rurkach osłonowych RL. Zaprojektowano rozdzielnicę główną RG i rozdzielnice R1 na piętrze i na poddaszu R2 i RT (zasilanie dedykowane komputerów), główny wyłącznik prądu, instalacje wtynkowe: oświetlenia i gniazd 1-fazowych, gniazd wtyczkowych komputerowych oraz instalację oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, instalację odgromową. Roboty teletechniczne. a. system wykrywania sygnalizacji pożaru z systemem oddymiania klatki schodowej,b.system okablowania strukturalnego (instalacja obejmująca 17 punktów logicznych składających się z podwójnego gniazda komputerowego2xRJ45, posiadających strukturę pojedynczej gwiazdy. Jako medium transmisyjne należy zastosować nieekranową skrętkę czteroparową kategorii 6. Projektowany system składa się z podsystemu stanowisk roboczych, podsystemu okablowania poziomego, podsystemu administracyjnego oraz podsystemu urządzeń. c. instalacja telewizji kablowej, która dostarczy sygnał telewizji kablowej z anteny telewizji naziemnej oraz TV satelitarnej do pokoi hotelowych na piętrze i salonu na parterze. Okablowanie gniazd wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ YWDXpek 75. d.instalacja telewizji dozorowej CCTV, która zakłada 6 stanowisk kamerowych wewnętrznych oraz 4 stanowiska zewnętrzne. Okablowanie kamer wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ XWDek 75 0,75-4,8 75. Zasilanie do kamer przewodem owy 2x2,5. Zagospodarowanie terenu. Projekt zagospodarowania terenu nie zakłada istotnych korekt istniejącego ukształtowania terenu , zakłada nawiązanie do alei głównej w Dowspudzie ( pow. placów, dróg, tarasów i dojść ok. 350,00 m2 ) Odprowadzenie wód opadowych systemowe (AZURA lub równoważny) do drenażu opaskowego (PCV 113-126mm, L=69 m, dł. sieci kanalizacji deszczowej PVC 200mm, L=102m, ciągi piesze, stanowiska do parkowania. Teren inwestycji posiada uzbrojenie w pełni umożliwiając bieżące użytkowanie tj:kanalizacja sanitarna fi200 (przyłącza fi150), sieć telekomunikacyjna z przyłączem do budynku, przyłącze wodociągowe do przebiegającego wzdłuż północno - wschodniej granicy inwestycji wodociągu fi 80,napowietrzne przyłącze elektroenergetyczne,przyłącze co, cwu i cr,budynek posiada instalację odgromową.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1, 71.54.10.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie jako część swojej oferty wadium w wysokości: 1500,00zł (słownie: tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu- przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, numer konta: 21 2030 0045 1110 0000 0180 6740 BGŻ S.A. Oddział Suwałki, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r Nr 42 poz.275 z późń. zm.). Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Usługodawcy z postępowania. Wadium w terminie otwarcia ofert powinno znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego, jeśli zostało złożone w pieniądzu, a do oferty powinien być dołączony przelew lub jego potwierdzona kopia. Natomiast wadium wniesione w pozostałych w/w formach, należy dołączyć w oryginale do oferty, jako oddzielny dokument.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku Usługodawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowyw sprawie zamówienia, oraz dołączyć Pełnomocnictwo, dotyczące przedmiotowego postępowania.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w sytuacjach gdy nastąpi: 1) zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, wynikająca z okoliczności niezależnych od Stron, wynikająca z: a) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót; b) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; c) wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót; d) wystąpienia robót dodatkowych, e) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia ze względu na warunki pogodowe, uniemożliwiające wykonanie określonych prac budowlanych, f) zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych lub kompatybilnych z przedmiotem umowy, g) niezbędna zmiana dokumentacji projektowej na etapie wykonawstwa robót, 2) zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron, które może istotnie utrudnić wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony nie mogły przewidzieć ani im zapobiec, działając z należytą starannością, 4) zmiana Wykonawcy robót, 5) zmiana stawki podatku VAT w przypadku urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych. Zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku, zawierającego przyczyny i uzasadnienia zmian, zatwierdzonego przez Zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.suwalski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Suwałkach, 16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 60, pokój 108, po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku w Biurze Obsługi Klienta.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2013 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, w Biurze Obsługi Klienta, w dni powszednie w godz. 7:30-15:30, w terminie do dnia 18.02.2013 roku.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego remontu i przebudowy zabytkowej kordegardy w Dowspudzie będzie realizowane w projekcie Aktywna młodzież ożywia zabytki - współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Wydruk ze strony http://www.archiwumpowiat.suwalski.pl/ogloszenie-o-zamowieiu-uslugi-1657.htm