Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na remont zabytkowej kordegardy w Dowspudzie
Numer ogłoszenia: 71594 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Suwalski , ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5659200, faks 087 5664716.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.suwalski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie, ktora zostanie zrealizowana w projekcie pn. Aktywna młodzież ożywia zabytki, współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Kordegarda jest zlokalizowana w Dowspudzie, gmina
Raczki, Powiat Suwalski, na działce o nr geodezyjnym 45.28 na terenie byłego
zespołu pałacowego hrabiego Ludwika Michała Paca, a obecnie kompleksu Zespołu
Szkół w Dowspudzie. Budynek wzniesiony na planie litery C o założeniu osiowym,
z wyodrębnionymi ryzalitami, w stylu neogotyckim usytuowany wzdłużnie do
przebiegającej drogi Suwałki Raczki Augustów, jako piętrowy, z wielospadowym
stromym dachem.
Cechą charakterystyczną są rozstawione międzyokienne przypory,
szkarpy, przechodzące dwustopniowo przez obie kondygnacje oraz
charakterystyczne ostrołuki otworów parteru oraz okienek triforialnych oraz
biforialnych piętra ze zdobieniami motywem Gozdawy. Rozbudowane gzymsy
międzykondygnacyjne rozdzielone układem zdobniczych kształtek ceramicznych okalające
fasady. Obiekt murowany z cegły ceramicznej pełnej gr. ścian przyziemia
ok.71-68cm otynkowany, stropy generalnie belkowe drewniane, w tym jeden
sklepiony krzyżowo, oparte na nośnych ścianach zewnętrznych, jeden trakt
konstrukcyjny, istniejący podział wewnętrzny jako półtora traktowy, klatka
schodowa umieszczona centralnie.
Parametry techniczne zabytkowej kordegardy:
Powierzchnia zabudowy 330,39m2, Powierzchnia użytkowa parteru 220,15 m2, Powierzchnia
użytkowa piętra 220,00 m2,
Powierzchnia użytkowa poddasza 77,97
m2, Powierzchnia użytkowa łącznie 518,12 m2, Kubatura 3275,60 m3, Długość,
szerokość, wysokość ok.34,8, ok.13,7 , ok.11,57 m , h rzecz.=ok.11,95m.
Zaplanowano remont i przystosowanie istniejącego budynku na potrzeby
prowadzenia działalności w zakresie informacji turystycznej, edukacyjnej i
kulturowej z zapleczem hotelowym, polegające na przeprowadzeniu prac
budowlanych.
3. Przeniesienie ogólnodostępnego wejścia i dostosowanie go w
miejscu istniejącego otworu okiennego, częściowa rozbiórka ławy podokiennej w
elewacji północno zachodniej, częściowe przemurowanie i przesunięcie kominów
przy klatce schodowej. Zmianie aranżacji wnętrz polegającej na wyburzeniach,
wygrodzeń prawdopodobnie nie pierwotnych, wewnętrznych działowych. Budynek
doprowadza się do stanu surowego, przeznaczając do rozbiórki również strop
drewniany belkowy nad parterem, zachowując stan stropu krzyżowego oraz
wszystkie ściany działowe. Zmiany konstrukcyjne projektuje się w technologii
tradycyjno uprzemysłowionej, strop Teriva lub równoważny o takich samych
parametrach wytrzymałościowych i rozpiętości, z elementami monolitycznymi,
wylewanymi na budowie, schody monolityczne płytowe, dwubiegowe ze spocznikami
oparte na istniejących ścianach podłużnych, ławy, podciągi. Ściany, schody oraz
słupy nośne projektowane posadowione za pośrednictwem ław żelbetowych. Strop
nad parterem gęstożebrowy na belkach stropowych Teriva lub równoważnych pod
względem parametrów wytrzymałościowych i ich rozpiętości.
Nad piętrem adaptuje
się układ belek drewnianych istniejących, które trzeba osuszyć, zaimpregnować
powierzchniowo przeciwko grzybom i obłożyć płytą GKF oraz wspartą na nich
częściowo za pośrednictwem podwalin i słupów drewnianą więźbę dachową.
Posadowienie nowo projektowanych elementów zaprojektowano w postaci ław
żelbetowych o przekroju prostokątnym. Ściany fundamentowe fragmentaryczne
oparcie płyty schodów oraz ściany wewnętrznej z bloczków betonowych M4 o
grubości 25cm. Ściany konstrukcyjne, obciążone, fragmenty ścian nadziemia
wewnętrzne murowane z bloczków betonu komórkowego odmiany 700 grubości 24cm.
Ściany działowe parteru i piętra murowane z bloczków gazobetonowych grubości
18cm, z cegły dziurawki oraz poddasza, szkieletowe na profilach stalowych,
wypełnione wełną mineralną. Istniejącą konstrukcję drewnianą, płatwiowo
kleszczową więźby dachowej, zaleca się odizolować podwójną przekładką z papy
asfaltowej od styków z murem oraz dokonać wymiany elementów nadmiernie
zawilgoconych, narażonych na korozję biologiczną. Należy uzupełnić brakujący słupek
do podtrzymania krokwi koszowej oraz dokonać korekt i przesunięć związanych z
przesunięciami kominów oraz wstawieniem pasm świetlnych. Elementy więźby
wykonać należy z drewna dawnej klasy minimum K 27, zaimpregnować przed
wbudowaniem środkami grzybo i owadobójczymi oraz zabezpieczyć przed działaniem
ognia. Przed montażem więźby wykonać elementy wzorcowe i sprawdzić ich
spasowanie w naturze. Połączenia elementów na długości dopuszcza się z
uwzględnieniem sztuki budowlanej pod nadzorem osoby uprawnionej. Wszystkie
elementy konstrukcyjne dachu w pomieszczeniach użytkowych należy osłonić
okładziną z płyt GKF grubości 12,5mm, oraz wykonać nadbitki z krawędziaków w
układzie krokwi.
W zakresie technicznym, zakłada się odsłonięcie ścian
fundamentowych, osuszenie obiektu,ewentualne odcięcie fundamentów, przepona
metodą iniekcji i zaizolowanie ich przeciw podciąganiu wody z gruntu, wykonanie
drenażu opaskowego wokół budynku. Ściany zewnętrzne, fundamentowe, cokoły. W
projekcie założono pozostawienie ścian frontowych bez docieplenia. Przewiduje
się oczyszczenie, skucie tynków cokołów do potrzebnej wysokości w miarę decyzji
po odkrywkach częściowych, osuszenie murów oraz elewacji, ewentualne
przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi
ubytków w detalach naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi
farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności np. Tagosil Profi na
gruncie Tagosil G, po wcześniejszym zagruntowaniu obrzutką półkryjącą z
dodatkiem np. Asoplast MZ, wyrównaniem podłoża np.Thermapal GP11 i naniesieniem
tynku renowacyjnego np. THERMOPAL SR 22 lub SR 44 lub równoważnych materiałów.
Gzymsy, detale, ceramiczne elementy dekoracyjne - projekt zakłada uzupełnienie
brakujących, powtarzalnych elementów dekoracyjnych po uprzednim
zinwentaryzowaniu ich z rusztowań w skali 1.1.
Ilość i stan rzeczowy ubytków w
porównaniu z inwentaryzacją w ramach odrębnego opracowania. Pokrycie dachu.
Projektuje się zmianę pokrycia dachowego, w projekcie zakłada się ułożenie
nowej dachówki esówki, zbliżonej lub odpowiadającej kształtem do istniejącej.
W dachu od strony północno wschodniej, dziedzińca, projektuje się cztery pasma
świetlne z miejscową możliwością uchylania. Wody deszczowe odprowadzane będą na
zewnątrz za pośrednictwem rynien i rur spustowych z blachy miedzianej. Obróbki
blacharskie, parapety zewnętrzne z blachy miedzianej. Projektuje się wykonanie
indywidualnych okien i drzwi zewnętrznych w tym samym systemie jako dwudzielne
okna skrzynkowe wykonane z drewna, na podstawie inwentaryzacji, odtworzenie
formy według stanu istniejącego. Stolarkę drzwiową, z racji braku podstaw do
jej odtworzenia, proponuje się jako nową wg zestawienia. Kominy wentylacyjne i
dymowe murowane z cegły ceramicznej pełnej klasy 100 lub 150 na zaprawie
cementowo wapiennej marki 30. Przekrycie kominów monolityczną żelbetową czapką
z wodoszczelnego betonu zatartego na gładko. Na styku z obróbkami dachu wykonać
wydry.
Przewiduje się oczyszczenie ścian wewnątrz obiektu, skucie tynków do
potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych w poziomie
przyziemia, osuszenie murów, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów,
odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach, naniesienie tynków
oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej
paroprzepuszczalności. Przewiduje się następujące wykończenia ścian
wewnętrznych, ceramiczne płytki glazurowane, tynki pospolite cementowo wapienne
kategorii II, tynki pospolite trójwarstwowe cementowowapienne kategorii III, tynki
pospolite pocienione cementowo wapienne kategorii III, 0.5 cm, z zewnętrzną gładką
wyprawą gipsową , płyta GKF z wyrównawczą szpachlą gipsową, okładziny,
boazerie.
Posadzki. Szlichta cementowa zatarta na gładko, terakota
antypoślizgowa, deszczółki drewniane, parkiet, deski na legarach. Drzwi
wewnętrzne projektowane jako indywidualne. Balustrady z drzewa dębowego wg
projektu aranżacji wnętrz. Należy wykonać również drewniane belki sufitowe,
podest w Sali pamięci Hrabiego Paca, zabudowę recepcji, obudowy grzejników wraz
z parapetami, kolumny, arkady, gzymsy, kominek w sali kominkowej, szafy
wbudowane zgodnie z opracowaniem pt. Charakterystyczne elementy powtarzalne
wystroju wnętrz, koncepcja aranżacji wnętrz zabytkowej kordegardy. Przedmiotowe
zamówienie nie dotyczy wyposażenia w meble remontowanego obiektu , elementy
ruchome. W budynku przewidziano izolacje, wiatroizolacje, izolacje termiczne.
Izolacje przeciwwilgociowe, hydroizolacje i paroizolacje. pozioma,
przeciwwilgociowa, pionowa, przeciw wodzie gruntowej w postaci elastycznej masy
uszczelniającej, pionowa i pozioma paraizolacja, pozioma przepona izolacyjna
powodująca strukturalną hydrobofizację muru w reakcji chemicznej między
krzemianami zawartymi w danym preparacie i wapnem zawartym w murze itp.
wykonana metodą iniekcji grawitacyjnej lub ciśnieniowej, decyzja o szczegółach
metody po likwidacji tynków w przyziemiu.
Instalacja sanitarna. Instalacja wody
zimnej w rurach z tworzyw sztucznych typu PP łączonych na połączenia zgrzewane,
izolacja termiczna przewodów z okładzin poliuretanowych. Instalacja wody
ciepłej i cyrkulacji, cwu i cr doprowadzona jest do budynku rurociągami
stalowymi w kanale ciepłowniczym czteroprzewodowym. Przewody rozdzielcze i
piony projektuje się w rurach z tworzyw sztucznych typy PP od fi 16mm do fi
40mm. Na wejściu do budynku zaprojektowano złaz do kanału ciepłowniczego.
Instalacja p.poż. Zaprojektowano jej zasilanie z istniejącego przyłącza
wodociągowego do 2 hydrantów wewnętrznych fi 25 z wężem półsztywnym na
pierwszym piętrze. Kanalizacja sanitarna. Ścieki z budynku odprowadzane będą do
istniejących przykanalików. Wyjście z budynku wykonać z rur PCV fi 160 mm kl. N. Piony
instalacji wykonać z rur PCV fi 75 110 mm, natomiast poziome odcinki instalacji
z rur PCV fi 50 160 mm,
Ogrzewanie. Źródłem czynnika grzewczego będzie sieć ciepłownicza 50. Piony
prowadzić w bruzdach, przewody w posadzkach i po ścianach w bruzdach.
Wentylacja mechaniczna składająca się wentylatorów łazienkowych została
przewidziana w pom. WC i łazienkach bez okien zewnętrznych. Wentylacja na
poddaszu za pomocą kanałów wyprowadzonych ponad dach i zakończonych
wentylatorami dachowymi.
Instalacja elektryczna. Przebudowa dotyczy instalacji
wewnętrznej i rozdzielnic elektrycznych, nie przewiduje się wymiany głównej
linii zasilającej. Zaprojektowano nowe, podtynkowe wlz na trasie od
rozdzielnicy głównej RG do R1 przewodem YDYżo5x6.0mm2, od RG do R2 i do RT
przewodem YDYżo5x4.0mm2. WLZ prowadzić w rurkach osłonowych RL. Zaprojektowano
rozdzielnicę główną RG i rozdzielnice R1 na piętrze i na poddaszu R2 i RT,
zasilanie dedykowane komputerów, główny wyłącznik prądu, instalacje wtynkowe,
oświetlenia i gniazd 1 fazowych, gniazd wtyczkowych komputerowych oraz
instalację oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, instalację odgromową.
Roboty
teletechniczne. System wykrywania sygnalizacji pożaru z systemem oddymiania
klatki schodowej System okablowania strukturalnego, instalacja obejmująca 17
punktów logicznych składających się z podwójnego gniazda komputerowego 2 razy
RJ45, posiadających strukturę pojedynczej gwiazdy. Jako medium transmisyjne
należy zastosować nieekranową skrętkę czteroparową kategorii 6. Projektowany
system składa się z podsystemu stanowisk roboczych, podsystemu okablowania
poziomego, podsystemu administracyjnego oraz podsystemu urządzeń. Instalacja
telewizji kablowej, która dostarczy sygnał telewizji kablowej z anteny
telewizji naziemnej oraz TV satelitarnej do pokoi hotelowych na piętrze i
salonu na parterze. Okablowanie gniazd wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem
współosiowym o impedancji falowej 75 typ YWDXpek 75. Instalacja telewizji
dozorowej CCTV, która zakłada 6 stanowisk kamerowych wewnętrznych oraz 4
stanowiska zewnętrzne. Okablowanie kamer wykonać podtynkowo w rurkach PCV
kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ XWDek 75 0,75 4,8 75. Zasilanie
do kamer przewodem owy 2x2,5. Zagospodarowanie terenu. Projekt zagospodarowania
terenu nie zakłada istotnych korekt istniejącego ukształtowania terenu ,
zakłada nawiązanie do alei głównej w Dowspudzie, pow. placów, dróg, tarasów i
dojść ok. 350,00 m2.
Odprowadzenie wód opadowych systemowe, AZURA lub równoważny, do drenażu
opaskowego PCV 113 126mm, L=69 m, dł. sieci kanalizacji deszczowej PVC 200mm,
L=102m, ciągi piesze, stanowiska do parkowania, latarnie zewnętrzne,
stylizowane ławki parkowe i kosze na śmieci. Teren inwestycji posiada
uzbrojenie w pełni umożliwiając bieżące użytkowanie tj. kanalizację sanitarną
fi 200 (przyłącza fi 150), sieć telekomunikacyjną z przyłączem do budynku
2.
Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja techniczna, załącznik nr 9 do
SIWZ. 3. Materiały własne użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny
zostać zakupione z zastosowaniem artykułu 21 Rozporządzenia nr 1638 2006
Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 2006 r. określające
przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i
Partnerstwa.
Pojęcie POCHODZENIE na użytek niniejszego rozporządzenia zostało zdefiniowane w odpowiednich przepisach wspólnotowych dotyczących pochodzenia do celów celnych w art. 23 oraz art. 24, Rozporządzenie Rady ,EWG, nr 2913 92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny, Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1. 4. Wykonawca może zastosować materiały równoważne w stosunku do materiałów określonych w dokumentacji technicznej. Jednak każdorazowa zmiana powinna zostać uzgodniona w następujący sposób Wykonawca zwróci się na piśmie do Zamawiającego o wyrażenie zgody na zastosowanie materiałów równoważnych, podając ich szczegółowe parametry techniczne, jakościowe i funkcjonalne oraz przedkładając dokumenty potwierdzające ten fakt. Zamawiający każdorazowo zmianę ma obowiązek uzgodnić z projektantem i udzielić odpowiedzi Wykonawcy. 5. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy zobowiązany jest do posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.23.32.00-1, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.23.21.30-2, 45.31.51.00-9, 45.31.61.00-6, 45.31.21.00-8, 45.31.43.00-4, 45.31.22.00-9, 77.30.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie jako część swojej oferty wadium w wysokości: 50.000,00zł słownie, pięćdziesiąt tysięcy złotych. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, a. w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, numer konta: 21 2030 0045 1110 0000 0180 6740 BGŻ S.A. Oddział Suwałki, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, tj. Dz. U. z 2007 r Nr 42 poz.275 z późń. zm. Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Wadium w terminie otwarcia ofert powinno znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego, jeśli zostało złożone w pieniądzu, a do oferty powinien być dołączony przelew lub jego potwierdzona kopia. Natomiast wadium wniesione w pozostałych w.w. formach, należy dołączyć w oryginale do oferty, jako oddzielny dokument. Ofertę wraz wadium można złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Biurze Obsługi Klienta w godzinach pracy Starostwa 7.30-15.30.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadaniaIII.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia oraz dołączyć pełnomocnictwo dotyczące przedmiotowego postepowania.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
· 1 - Cena - 90
· 2 - Okres gwarancji - 10
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do umowy w sytuacjach: a) zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanej wystąpieniem warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, koniecznością wykonania zamówień/robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 p.z.p., których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania , zamiennych lub nakazanych przez Konserwatora zabytków w trakcie realizacji oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu; koniecznością usunięcia istotnych wad w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji; b) zmiany rzutującej na wynagrodzenie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT). c) zmiany personelu nadzorującego roboty. d) Zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku, zawierającego przyczyny i uzasadnienia zmian, zatwierdzonego przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.powiat.suwalski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Suwałkach, 16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 60, Wydział
Programowania Inwestycji i Rozwoju, pokój nr 108 , po uprzednim złożeniu
pisemnego wniosku w Biurze Obsługi Klienta..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Starostwa Powiatowego w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, Biuro Obsługi Klienta w dni powszednie w godz. 7:30- 15:30, w terminie do dnia 11.03.2013 roku do godz. 10.00.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie będzie realizowany w ramach projektu Aktywna młodzież ożywia zabytki , współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dokumenty do pobrania: