Wersja Angielska Wersja Litewska 

Pobierz Flash Player aby wyświetlić baner.
Herb Powiatu SUwalskiego

STAROSTWO POWIATOWE
ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
TELEFONY
centrala: +48 87 5659200
fax: +48 87 5664718
bok@powiat.suwalski.pl
sekretariat@powiat.suwalski.pl

Nasz Powiat

interesanci

Strona Główna »  Poprzednia strona »  „Na dobry początek własnego biznesu”
drukuj

„Na dobry początek własnego biznesu”

Dodano dnia: 2009-11-06
PROJEKT „Na dobry początek własnego biznesu” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 6.2  Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia

Powiat Suwalski wspólnie ze Stowarzyszeniem Europartner Akademicki Klub Integracji Europejskiej przystąpił do realizacji projektu pn. „Na dobry początek własnego biznesu”.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich.
Działanie 6.2  Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia.
POKL.06.02.00-20-053/09

Okres realizacji Projektu:
01.10.2009 – 30.09.2011

Cel projektu:
Celem ogólnym projektu jest kompleksowe wsparcie osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą w powiecie suwalskim, augustowskim oraz sejneńskim poprzez stymulowanie utworzenia co najmniej 25 nowych przedsiębiorstw oraz zapewnienie nowo zarejestrowanym firmom wsparcia finansowego, szkoleniowego i doradczego z zakresu utworzenia i prowadzenia firmy.

Adresaci projektu:
Osoby fizyczne z terenu powiatu suwalskiego, augustowskiego i sejneńskiego, zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej (z wyłączeniem osób, które posiadały zarejestrowaną działalność gospodarczą w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu), w tym w szczególności:
1.     osoby do 25 roku życia
2.     osoby o statusie niepełnosprawnych
3.     osoby o statusie długotrwale bezrobotnych
4.     osoby powyżej 45 roku życia
5.     osoby pochodzące z terenów wiejskich

Szkolenie:
Uruchomienie i realizacja szkoleń w 2 grupach 20 osobowych po 64 godziny na grupę – łącznie 128 godzin szkoleń. Równolegle na etapie szkoleń i tworzenia biznes planów uczestnicy projektu otrzymają indywidualne wsparcie doradcze w łącznej liczbie 120 godzin (3 godz.-1 BP). Na etapie zakładania firmy i rozliczeń projektu 25 uczestników odbędzie dodatkowo 75 godzin doradztwa – łącznie 195 godzin doradztwa.

Zakres szkolenia:
Szkolenia i doradztwo będą dotyczyć tematyki:
- formalno-prawnych aspektów zakładania firmy
- prowadzenia rachunkowości
- metod zarządzania firmą
- marketing a wizerunek firmy
- tworzenie biznes planów
- strategie e-biznesu
- źródła finansowania działalności gospodarczej, fundusze pomocowe UE
- inne (kształtowane na etapie tworzenia grupy szkoleniowej)

Na podstawie najlepszych biznes planów Komisja Oceny Wniosków wyłoni minimum 25 uczestników projektu, którzy otrzymają wsparcie inwestycyjne do wysokości maksymalnie 25.000 zł i pomostowe w wysokości 1200 zł miesięcznie przez 6 miesięcy z możliwością jego przedłużenia na kolejne 6 miesięcy dla 10 osób, których firmy nie będą generowały planowanych przychodów.

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Nabór wniosków przeprowadzony zostanie na początku grudnia 2009 r. Szczegółowe informacje dotyczące naboru uczestników projektu pojawią się na tej stronie internetowej pod koniec listopada.



Kontakt:
Grażyna Żukowska
Agnieszka Lis
tel. (0-87) 565 92 74
fax. (0-87) 566 47 18
Starostwo Powiatowe w Suwałkach
ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki

BIP
Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia
Epuap
Niepełnosprawni
Powiatowy Urzad Pracy
Ośrodek Wsparcia w Lipniaku
SOWA
Zespół Szkół w Dowspudzie
OSTRZEŻENIA i KOMUNIKATY
Jurbarko
Zwiazek powiatow polskich
Wirtualny kraj

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Dowspuda
wrota podlasia
ARR ARES S.A.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

index firm
Fundacja przeds
Ares SA


© 2002-2015 Powiat Suwalski

  Tworzenie stron internetowych ONAVI & KANET.EU