Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach składa się z:
grupy planowania kryzysowego ( w jej składzie jest dwoje etatowych
pracowników Starostwa Powiatowego w Suwałkach) oraz grupy monitorowania,
prognoz i analiz (jest zorganizowana w oparciu o skład osobowy i na
bazie Komendy Miejskiej PSP w Suwałkach).
Zadania grupy planowania cywilnego Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
Grupa planowania cywilnego uczestniczy przede wszystkim w
przedsięwzięciach planistycznych tj. w opracowywaniu, aktualizacji,
weryfikacji Powiatowego Planu Reagowania Kryzysowego - podstawowego
dokumentu, zawierającego rozwiązania o charakterze organizacyjno -
prawnym i taktyczno-operacyjnym w celu zapobieżenia skutkom klęsk
żywiołowych lub ich usunięcia na terenie powiatu,
Ponadto stale współpracuje z instytucjami prowadzącymi stały monitoring środowiska,
Organizuje i nadzoruje funkcjonowanie powiatowego systemu wykrywania
i alarmowania, realizuje treningi w ramach tego systemu oraz szkolenie
obsady Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
Gromadzi i uaktualnia informacje o obiektach i obszarach stwarzających potencjalne zagrożenie dla ludzi i środowiska,
Opracowuje i aktualizuje dokumentację Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
Współpracuje z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz z samorządami gminnymi z terenu powiatu.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.