Pytania i odpowiedzi do przetargu "Nadzór autorski remontu..."
Dodano dnia: 2014-03-06
Pytania i odpowiedzi dotyczące przetargu nieograniczonego, przedmiotem którego jest „Nadzór autorski remontu i przebudowy zabytkowej kordegardy w Dowspudzie w projekcie „Aktywna młodzież ożywia zabytki” – współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013”.
Czy zamawiający nabył i posiada prawa autorskie do przekształcania, korygowania i kontynuacji w uszczegóławianiu dzieła jakim jest projekt?
Czy zamawiający zawarł porozumienie z autorem skutkujące zrzeczeniem się jego praw i obowiązków wynikających z Ustawy Prawo Budowlane?
Dlaczego zamawiający oprócz czynności nadzoru nad zgodnością z dokumentacją oraz nanoszenia rozwiązań zamiennych wynikających w ramach czynności sprawowania nadzoru wprowadza również twórcze czynności projektowe naruszające prawa osobiste autora Projektu
Wg. Pkt 2 e rozdz. 2 Zamawiający obliguje do przedstawienia propozycji zamiennych w przypadku niemożności zastosowania rozwiązań występujących w dokumentacji projektowej. Trzeba stwierdzić, że zapis ten odnosi się wprost do Ustawy Prawo Budowlane, która określa, że zastosowanie rozwiązań zamiennych należy do obowiązków projektanta, a nie osoby zamiennie sprawującej nadzór. Czy wobec powyższego Zamawiający przewiduje formę spotkań z autorem opracowania i uczestnictwo jego w procesie realizacji inwestycji?
Odpowiedz na pytanie nr 1,2,3,4: Powyższe zagadnienia pozostają w gestii Zamawiającego.
W celu określenia przedmiotu zamówienia (nakładów) proszę wskazać (opisać merytorycznie i ilościowo) błędy projektowe wymagające poprawienia.
Zamawiający udostępni dokumentację. Aktualnie Zamawiający koresponduje z autorskim Biurem Projektowym w celu potwierdzenia braku błędów projektowych, wymagających poprawienia.
Dlaczego wobec przetargu na nadzór autorski Zamawiający w pkt 4 rozdziału 2 SIWZ usługodawcę nazywa projektantem? Jest to niezgodne z przedmiotem Zamówienia bo przedmiotem jest nadzór.
Odpowiedz na pytanie 6: Omyłka pisarska.
Niemożliwym do spełnienia w ramach przedmiotu zamówienia jest pkt. 6 rozdz. 2 SIWZ, ponieważ opisane tam czynności dokonuje projektant (art. 36a Ust. Prawo Budowlane), któremu w tym przypadku przysługuje prawo do zatwierdzenia i kwalifikacji takich zmian. Proszę o wykreślenie tego punktu z umowy, jak również pkt. 5 – ponieważ nie można oczekiwać wykonania terminowości przy jednoczesnej dbałości o jakość i dobro inwestycji.
Odpowiedz na pytanie nr 7: Zapis pozostaje bez zmian.
Prosimy o usunięcie zapisu pkt. 7 rozdz. 2, ponieważ nadzór autorski z zasady nie obejmuje kwestii finansowych – do tych powołuje się nadzór inspektora lub inwestora zastępczego.
Odpowiedz na pytanie nr 8: Zapis pozostaje bez zmian.
Prosimy o korektę 2 dniowego wyprzedzenia zawartego w pkt. 4 rozdz. 2 na co najmniej 10 dniowe. Na dobrze zorganizowanych budowach jest to normą. Dwudniowe wyprzedzenie w spotkaniach sugeruje, że będą mogły powstawać okoliczności, wynikające ze złej organizacji robót.
Odpowiedz na pytanie nr 9: Zapis pozostaje bez zmian.
Czy Zamawiający ma świadomość, że wprowadzenie trzecich osób pomiędzy autora a jego dzieło nie powoduje zmian w skutkach prawnych odnośnie autorstwa wg Ustawy Prawo Budowlane oraz Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych? Relacje te później mogą regulować sądy powszechne.
Odpowiedz na pytanie nr 10: Zapis pozostaje bez zmian.
Prosimy o wykreślenie pkt 1f rozdz. 2 – to są kompetencje kierownika budowy.
Odpowiedz na pytanie nr 11: Zapis pozostaje bez zmian.
W celu potwierdzenia stanu faktycznego prosimy o udostępnienie kopii aktualnego dziennika budowy.
Odpowiedz na pytanie nr 12: Wykonano roboty rozbiórkowe wewnątrz budynku za wyjątkiem klatki schodowej. Zdemontowano dachówkę. Wykonano ławy wewnętrzne pod słupy. Zakres robót określony w przetargu dotyczącym wyboru wykonawcy robót, dostępny na stronie Zamawiającego.
Inwestycja finansowana jest ze środków publicznych stanowiących budżet państwa. Dostęp do wielkości zabezpieczonych środków mają pracownicy Zamawiającego, w tym inżynierowie zrzeszeni w odpowiednich izbach samorządowych, a więc mogący wykonywać samodzielnie funkcje techniczne. Ze względu na realną możliwość naruszenia konkurencji proszę o publiczne podanie informacji o wielkości zabezpieczenia środków, które Zamawiający przeznacza na wykonanie zamówienia.
Odpowiedz na pytanie nr 13: Zamawiający poda kwotę, jaką przeznaczył na przedmiotowe zamówienie, po terminie składania ofert, bezpośrednio przed ich otwarciem.
Proszę o podanie całkowitego planowanego kosztu inwestycji oraz wyczerpującego opisu parametrów techniczno-użytkowych obiektu.
Odpowiedz na pytanie nr 14: Dokumentacja oraz zakres robót określony w przetargu dotyczącym wyboru wykonawcy robót, dostępny na stronie Zamawiającego. Wartość umowy z Wykonawcą robót wynosi brutto 2 793 142,31zł. Wyposażenie kordegardy będzie objęte odrębnym przetargiem, gdzie nadzór autorski przewidziano w zakresie opisanym w Rozdziale nr 2. punkcie nr 3 i) SIWZ.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.