Wyniki rekrutacji uczestników projektu „Na dobry początek własnego biznesu”
W wyniku naboru uzupełniającego, trwającego od 25.01.2010 r. do 8.02.2010 r. wpłynęły 172 zamknięte koperty z formularzami rekrutacyjnymi.
Wśród złożonych formularzy znajdowało się 5 formularzy złożonych ponownie wraz z wnioskami o wycofanie dokumentów złożonych podczas naboru grudniowego (172 - 5 = 167). Z innych powodów wycofano kolejne 8 formularzy rekrutacyjnych. Ostateczna liczba formularzy, która podlegała ocenie formalnej, wynosiła 159.
Zgodnie z Regulaminem Wyboru Uczestników Projektu Komisja Rekrutacyjna wyłoniła 40 osób, które zdobyły najwyższą liczbę punktów - lista uczestników ze wskazaniem imienia i nazwiska w załączeniu. Wybrano również 12 kandydatów na uczestników projektu, którzy z racji na niższą punktację nie dostali się na listę 40 uczestników - lista tych osób również w załączeniu.
Spośród wszystkich osób, które złożyły formularze rekrutacyjne, 87 osób stanowią osoby zamieszkałe w mieście Suwałki, natomiast 72 tereny wiejskie. 63 pomysły na własny biznes zgłosiły kobiety, mężczyźni 96.
Krótka analiza wszystkich złożonych pomysłów. Najczęściej powtarzające się pomysły na działalność gospodarczą:
- Usługi ogólnobudowlane/prace remontowo-budowlane/montaż stolarki
okienno-drzwiowej/usługi hydrauliczne/glazurnicze/pokrycia
dachowe/wypożyczalnia sprzętu budowlanego - 21
- Sklepy m.in. spożywczo-przemysłowy/odzieżowy/art. dziecięce - 18
- Usługi rekreacyjno-turystyczne - 14
- Zakład mechaniki pojazdowej - 11
- Prowadzenie/nagłaśnianie/organizacja imprez okolicznościowych/zespół
muzyczny/ agencja ślubna/biuro matrymonialne - 9
- Produkcja lub renowacja stylowych mebli/usługi stolarskie/usługi
tapicerskie/ produkcja mebli dla dzieci/usługi ciesielskie i stolarskie - 8
- Punk gastronomiczny/usługi cateringowe/bar szybkiej obsługi - 7
- Serwis komputerowy/sprzedaż komputerów i akcesoria komputerowych - 5
- Usługi fotograficzne i filmowe - 5
- Biuro rachunkowe/ubezpieczeniowe/doradztwo z zakresu prowadzenia
działalności gospodarczej - 5
- Kompleksowe zagospodarowanie terenów i pielęgnacja terenów zielonych -
5
- Usługi edukacyjne/pedagogiczne/logopedyczne - 5
- Organizacja kursów i szkoleń - 5
- Usługi kosmetyczne/fryzjerskie - 5
- Zakład instalacji elektrycznych/elektronicznych - 4
- Usługi ślusarskie/spawalnicze - 4
- Punkt przedszkolny/prywatna opieka nad dziećmi - 4
- Usługi projektowe/projektowanie wnętrz/dekorowanie okolicznościowe - 2
- Usługi edytorskie - 2
- Usługi informatyczne/promocja firm - 2
- Zakład krawiecki - 2
- Inne - 16
Osoby zakwalifikowane do dalszych etapów realizacji projektu - 40 osób, jak również osoby wpisane na listę rezerwową - 12 osób, otrzymają pisemne zawiadomienie.