Wersja Angielska Wersja Litewska 

Pobierz Flash Player aby wyświetlić baner.
Herb Powiatu SUwalskiego

STAROSTWO POWIATOWE
ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
TELEFONY
centrala: +48 87 5659200
fax: +48 87 5664718
bok@powiat.suwalski.pl
sekretariat@powiat.suwalski.pl

Nasz Powiat

interesanci

Strona Główna »  Poprzednia strona »  Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na remont zabytkowej kordegardy w Dowspudzie
drukuj

Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na remont zabytkowej kordegardy w Dowspudzie

Dodano dnia: 2013-02-19
 Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie, która zostanie zrealizowana w projekcie pn. Aktywna młodzież ożywia zabytki, współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013.

Numer ogłoszenia: 71594 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Suwalski , ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5659200, faks 087 5664716.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.suwalski.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie, ktora zostanie zrealizowana w projekcie pn. Aktywna młodzież ożywia zabytki, współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kordegarda jest zlokalizowana w Dowspudzie, gmina Raczki, Powiat Suwalski, na działce o nr geodezyjnym 45.28 na terenie byłego zespołu pałacowego hrabiego Ludwika Michała Paca, a obecnie kompleksu Zespołu Szkół w Dowspudzie. Budynek wzniesiony na planie litery C o założeniu osiowym, z wyodrębnionymi ryzalitami, w stylu neogotyckim usytuowany wzdłużnie do przebiegającej drogi Suwałki Raczki Augustów, jako piętrowy, z wielospadowym stromym dachem.

Cechą charakterystyczną są rozstawione międzyokienne przypory, szkarpy, przechodzące dwustopniowo przez obie kondygnacje oraz charakterystyczne ostrołuki otworów parteru oraz okienek triforialnych oraz biforialnych piętra ze zdobieniami motywem Gozdawy. Rozbudowane gzymsy międzykondygnacyjne rozdzielone układem zdobniczych kształtek ceramicznych okalające fasady. Obiekt murowany z cegły ceramicznej pełnej gr. ścian przyziemia ok.71-68cm otynkowany, stropy generalnie belkowe drewniane, w tym jeden sklepiony krzyżowo, oparte na nośnych ścianach zewnętrznych, jeden trakt konstrukcyjny, istniejący podział wewnętrzny jako półtora traktowy, klatka schodowa umieszczona centralnie.

Parametry techniczne zabytkowej kordegardy: Powierzchnia zabudowy 330,39m2, Powierzchnia użytkowa parteru 220,15 m2, Powierzchnia użytkowa piętra 220,00 m2, Powierzchnia użytkowa poddasza 77,97 m2, Powierzchnia użytkowa łącznie 518,12 m2, Kubatura 3275,60 m3, Długość, szerokość, wysokość ok.34,8, ok.13,7 , ok.11,57 m , h rzecz.=ok.11,95m.

Zaplanowano remont i przystosowanie istniejącego budynku na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie informacji turystycznej, edukacyjnej i kulturowej z zapleczem hotelowym, polegające na przeprowadzeniu prac budowlanych.

3. Przeniesienie ogólnodostępnego wejścia i dostosowanie go w miejscu istniejącego otworu okiennego, częściowa rozbiórka ławy podokiennej w elewacji północno zachodniej, częściowe przemurowanie i przesunięcie kominów przy klatce schodowej. Zmianie aranżacji wnętrz polegającej na wyburzeniach, wygrodzeń prawdopodobnie nie pierwotnych, wewnętrznych działowych. Budynek doprowadza się do stanu surowego, przeznaczając do rozbiórki również strop drewniany belkowy nad parterem, zachowując stan stropu krzyżowego oraz wszystkie ściany działowe. Zmiany konstrukcyjne projektuje się w technologii tradycyjno uprzemysłowionej, strop Teriva lub równoważny o takich samych parametrach wytrzymałościowych i rozpiętości, z elementami monolitycznymi, wylewanymi na budowie, schody monolityczne płytowe, dwubiegowe ze spocznikami oparte na istniejących ścianach podłużnych, ławy, podciągi. Ściany, schody oraz słupy nośne projektowane posadowione za pośrednictwem ław żelbetowych. Strop nad parterem gęstożebrowy na belkach stropowych Teriva lub równoważnych pod względem parametrów wytrzymałościowych i ich rozpiętości.

Nad piętrem adaptuje się układ belek drewnianych istniejących, które trzeba osuszyć, zaimpregnować powierzchniowo przeciwko grzybom i obłożyć płytą GKF oraz wspartą na nich częściowo za pośrednictwem podwalin i słupów drewnianą więźbę dachową. Posadowienie nowo projektowanych elementów zaprojektowano w postaci ław żelbetowych o przekroju prostokątnym. Ściany fundamentowe fragmentaryczne oparcie płyty schodów oraz ściany wewnętrznej z bloczków betonowych M4 o grubości 25cm. Ściany konstrukcyjne, obciążone, fragmenty ścian nadziemia wewnętrzne murowane z bloczków betonu komórkowego odmiany 700 grubości 24cm. Ściany działowe parteru i piętra murowane z bloczków gazobetonowych grubości 18cm, z cegły dziurawki oraz poddasza, szkieletowe na profilach stalowych, wypełnione wełną mineralną. Istniejącą konstrukcję drewnianą, płatwiowo kleszczową więźby dachowej, zaleca się odizolować podwójną przekładką z papy asfaltowej od styków z murem oraz dokonać wymiany elementów nadmiernie zawilgoconych, narażonych na korozję biologiczną. Należy uzupełnić brakujący słupek do podtrzymania krokwi koszowej oraz dokonać korekt i przesunięć związanych z przesunięciami kominów oraz wstawieniem pasm świetlnych. Elementy więźby wykonać należy z drewna dawnej klasy minimum K 27, zaimpregnować przed wbudowaniem środkami grzybo i owadobójczymi oraz zabezpieczyć przed działaniem ognia. Przed montażem więźby wykonać elementy wzorcowe i sprawdzić ich spasowanie w naturze. Połączenia elementów na długości dopuszcza się z uwzględnieniem sztuki budowlanej pod nadzorem osoby uprawnionej. Wszystkie elementy konstrukcyjne dachu w pomieszczeniach użytkowych należy osłonić okładziną z płyt GKF grubości 12,5mm, oraz wykonać nadbitki z krawędziaków w układzie krokwi.

W zakresie technicznym, zakłada się odsłonięcie ścian fundamentowych, osuszenie obiektu,ewentualne odcięcie fundamentów, przepona metodą iniekcji i zaizolowanie ich przeciw podciąganiu wody z gruntu, wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku. Ściany zewnętrzne, fundamentowe, cokoły. W projekcie założono pozostawienie ścian frontowych bez docieplenia. Przewiduje się oczyszczenie, skucie tynków cokołów do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych, osuszenie murów oraz elewacji, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności np. Tagosil Profi na gruncie Tagosil G, po wcześniejszym zagruntowaniu obrzutką półkryjącą z dodatkiem np. Asoplast MZ, wyrównaniem podłoża np.Thermapal GP11 i naniesieniem tynku renowacyjnego np. THERMOPAL SR 22 lub SR 44 lub równoważnych materiałów. Gzymsy, detale, ceramiczne elementy dekoracyjne - projekt zakłada uzupełnienie brakujących, powtarzalnych elementów dekoracyjnych po uprzednim zinwentaryzowaniu ich z rusztowań w skali 1.1.

Ilość i stan rzeczowy ubytków w porównaniu z inwentaryzacją w ramach odrębnego opracowania. Pokrycie dachu. Projektuje się zmianę pokrycia dachowego, w projekcie zakłada się ułożenie nowej dachówki esówki, zbliżonej lub odpowiadającej kształtem do istniejącej. W dachu od strony północno wschodniej, dziedzińca, projektuje się cztery pasma świetlne z miejscową możliwością uchylania. Wody deszczowe odprowadzane będą na zewnątrz za pośrednictwem rynien i rur spustowych z blachy miedzianej. Obróbki blacharskie, parapety zewnętrzne z blachy miedzianej. Projektuje się wykonanie indywidualnych okien i drzwi zewnętrznych w tym samym systemie jako dwudzielne okna skrzynkowe wykonane z drewna, na podstawie inwentaryzacji, odtworzenie formy według stanu istniejącego. Stolarkę drzwiową, z racji braku podstaw do jej odtworzenia, proponuje się jako nową wg zestawienia. Kominy wentylacyjne i dymowe murowane z cegły ceramicznej pełnej klasy 100 lub 150 na zaprawie cementowo wapiennej marki 30. Przekrycie kominów monolityczną żelbetową czapką z wodoszczelnego betonu zatartego na gładko. Na styku z obróbkami dachu wykonać wydry.

Przewiduje się oczyszczenie ścian wewnątrz obiektu, skucie tynków do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych w poziomie przyziemia, osuszenie murów, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach, naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności. Przewiduje się następujące wykończenia ścian wewnętrznych, ceramiczne płytki glazurowane, tynki pospolite cementowo wapienne kategorii II, tynki pospolite trójwarstwowe cementowowapienne kategorii III, tynki pospolite pocienione cementowo wapienne kategorii III, 0.5 cm, z zewnętrzną gładką wyprawą gipsową , płyta GKF z wyrównawczą szpachlą gipsową, okładziny, boazerie.

Posadzki. Szlichta cementowa zatarta na gładko, terakota antypoślizgowa, deszczółki drewniane, parkiet, deski na legarach. Drzwi wewnętrzne projektowane jako indywidualne. Balustrady z drzewa dębowego wg projektu aranżacji wnętrz. Należy wykonać również drewniane belki sufitowe, podest w Sali pamięci Hrabiego Paca, zabudowę recepcji, obudowy grzejników wraz z parapetami, kolumny, arkady, gzymsy, kominek w sali kominkowej, szafy wbudowane zgodnie z opracowaniem pt. Charakterystyczne elementy powtarzalne wystroju wnętrz, koncepcja aranżacji wnętrz zabytkowej kordegardy. Przedmiotowe zamówienie nie dotyczy wyposażenia w meble remontowanego obiektu , elementy ruchome. W budynku przewidziano izolacje, wiatroizolacje, izolacje termiczne. Izolacje przeciwwilgociowe, hydroizolacje i paroizolacje. pozioma, przeciwwilgociowa, pionowa, przeciw wodzie gruntowej w postaci elastycznej masy uszczelniającej, pionowa i pozioma paraizolacja, pozioma przepona izolacyjna powodująca strukturalną hydrobofizację muru w reakcji chemicznej między krzemianami zawartymi w danym preparacie i wapnem zawartym w murze itp. wykonana metodą iniekcji grawitacyjnej lub ciśnieniowej, decyzja o szczegółach metody po likwidacji tynków w przyziemiu.

Instalacja sanitarna. Instalacja wody zimnej w rurach z tworzyw sztucznych typu PP łączonych na połączenia zgrzewane, izolacja termiczna przewodów z okładzin poliuretanowych. Instalacja wody ciepłej i cyrkulacji, cwu i cr doprowadzona jest do budynku rurociągami stalowymi w kanale ciepłowniczym czteroprzewodowym. Przewody rozdzielcze i piony projektuje się w rurach z tworzyw sztucznych typy PP od fi 16mm do fi 40mm. Na wejściu do budynku zaprojektowano złaz do kanału ciepłowniczego.

Instalacja p.poż. Zaprojektowano jej zasilanie z istniejącego przyłącza wodociągowego do 2 hydrantów wewnętrznych fi 25 z wężem półsztywnym na pierwszym piętrze. Kanalizacja sanitarna. Ścieki z budynku odprowadzane będą do istniejących przykanalików. Wyjście z budynku wykonać z rur PCV fi 160 mm kl. N. Piony instalacji wykonać z rur PCV fi 75 110 mm, natomiast poziome odcinki instalacji z rur PCV fi 50 160 mm, Ogrzewanie. Źródłem czynnika grzewczego będzie sieć ciepłownicza 50. Piony prowadzić w bruzdach, przewody w posadzkach i po ścianach w bruzdach. Wentylacja mechaniczna składająca się wentylatorów łazienkowych została przewidziana w pom. WC i łazienkach bez okien zewnętrznych. Wentylacja na poddaszu za pomocą kanałów wyprowadzonych ponad dach i zakończonych wentylatorami dachowymi.

Instalacja elektryczna. Przebudowa dotyczy instalacji wewnętrznej i rozdzielnic elektrycznych, nie przewiduje się wymiany głównej linii zasilającej. Zaprojektowano nowe, podtynkowe wlz na trasie od rozdzielnicy głównej RG do R1 przewodem YDYżo5x6.0mm2, od RG do R2 i do RT przewodem YDYżo5x4.0mm2. WLZ prowadzić w rurkach osłonowych RL. Zaprojektowano rozdzielnicę główną RG i rozdzielnice R1 na piętrze i na poddaszu R2 i RT, zasilanie dedykowane komputerów, główny wyłącznik prądu, instalacje wtynkowe, oświetlenia i gniazd 1 fazowych, gniazd wtyczkowych komputerowych oraz instalację oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, instalację odgromową.

Roboty teletechniczne. System wykrywania sygnalizacji pożaru z systemem oddymiania klatki schodowej System okablowania strukturalnego, instalacja obejmująca 17 punktów logicznych składających się z podwójnego gniazda komputerowego 2 razy RJ45, posiadających strukturę pojedynczej gwiazdy. Jako medium transmisyjne należy zastosować nieekranową skrętkę czteroparową kategorii 6. Projektowany system składa się z podsystemu stanowisk roboczych, podsystemu okablowania poziomego, podsystemu administracyjnego oraz podsystemu urządzeń. Instalacja telewizji kablowej, która dostarczy sygnał telewizji kablowej z anteny telewizji naziemnej oraz TV satelitarnej do pokoi hotelowych na piętrze i salonu na parterze. Okablowanie gniazd wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ YWDXpek 75. Instalacja telewizji dozorowej CCTV, która zakłada 6 stanowisk kamerowych wewnętrznych oraz 4 stanowiska zewnętrzne. Okablowanie kamer wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ XWDek 75 0,75 4,8 75. Zasilanie do kamer przewodem owy 2x2,5. Zagospodarowanie terenu. Projekt zagospodarowania terenu nie zakłada istotnych korekt istniejącego ukształtowania terenu , zakłada nawiązanie do alei głównej w Dowspudzie, pow. placów, dróg, tarasów i dojść ok. 350,00 m2. Odprowadzenie wód opadowych systemowe, AZURA lub równoważny, do drenażu opaskowego PCV 113 126mm, L=69 m, dł. sieci kanalizacji deszczowej PVC 200mm, L=102m, ciągi piesze, stanowiska do parkowania, latarnie zewnętrzne, stylizowane ławki parkowe i kosze na śmieci. Teren inwestycji posiada uzbrojenie w pełni umożliwiając bieżące użytkowanie tj. kanalizację sanitarną fi 200 (przyłącza fi 150), sieć telekomunikacyjną z przyłączem do budynku

2. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja techniczna, załącznik nr 9 do SIWZ. 3. Materiały własne użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny zostać zakupione z zastosowaniem artykułu 21 Rozporządzenia nr 1638 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 2006 r. określające przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa.

Pojęcie POCHODZENIE na użytek niniejszego rozporządzenia zostało zdefiniowane w odpowiednich przepisach wspólnotowych dotyczących pochodzenia do celów celnych w art. 23 oraz art. 24, Rozporządzenie Rady ,EWG, nr 2913 92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny, Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1. 4. Wykonawca może zastosować materiały równoważne w stosunku do materiałów określonych w dokumentacji technicznej. Jednak każdorazowa zmiana powinna zostać uzgodniona w następujący sposób Wykonawca zwróci się na piśmie do Zamawiającego o wyrażenie zgody na zastosowanie materiałów równoważnych, podając ich szczegółowe parametry techniczne, jakościowe i funkcjonalne oraz przedkładając dokumenty potwierdzające ten fakt. Zamawiający każdorazowo zmianę ma obowiązek uzgodnić z projektantem i udzielić odpowiedzi Wykonawcy. 5. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy zobowiązany jest do posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.23.32.00-1, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.23.21.30-2, 45.31.51.00-9, 45.31.61.00-6, 45.31.21.00-8, 45.31.43.00-4, 45.31.22.00-9, 77.30.00.00-0.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2014.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie jako część swojej oferty wadium w wysokości: 50.000,00zł słownie, pięćdziesiąt tysięcy złotych. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, a. w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, numer konta: 21 2030 0045 1110 0000 0180 6740 BGŻ S.A. Oddział Suwałki, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, tj. Dz. U. z 2007 r Nr 42 poz.275 z późń. zm. Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Wadium w terminie otwarcia ofert powinno znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego, jeśli zostało złożone w pieniądzu, a do oferty powinien być dołączony przelew lub jego potwierdzona kopia. Natomiast wadium wniesione w pozostałych w.w. formach, należy dołączyć w oryginale do oferty, jako oddzielny dokument. Ofertę wraz wadium można złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Biurze Obsługi Klienta w godzinach pracy Starostwa 7.30-15.30.

III.2) ZALICZKI

 Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy należy przedłożyć w ofercie oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu okreslonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych- wzór stanowi załacznik nr 3 do SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w/g formuły spełnia- nie spełnia

 
III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 oraz spełniają warunki określone przepisami art.22 ust.1 pkt.1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późń. zm.) dotyczące: 1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży w ofercie oświadczenie wtrybie art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawcy winni udokumentować należyte wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej roboty polegającej na przebudowie lub budowie budynku wpisanego do rejestru zabytków, minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000m3 oraz minimum jednego budynku o wartości robót brutto nie mniejszej niż 1500000 zł, oraz minimum jednego budynku wyposażonego w instalacje wykrywania i sygnalizacji pożaru, minimum jednego budynku wyposażonego w telewizję dozorową, minimum jednego budynku wyposażonego w okablowanie strukturalne (warunki te mogą być spełnione łącznie poprzez realizację jednego budynku). Do załącznika nr 6 należy dołączyć dokument potwierdzający należyte wykonanie robót. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w/g formuły spełnia- nie spełnia.

 
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


Za spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie kierownikiem budowy i kierownikami robót poszczególnych branż, z uprawnieniami technicznymi do wykonania zamówienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r , Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm., lub odpowiadającymi im uprawnieniami nadanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przedstawienie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, takich jak

3.1. Kierownik budowy z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadający min. 5 lat doświadczenia w sprawowaniu funkcji kierownika budowy, który zgodnie z rozporządzeneim Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987, odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub posiada zaświadczenie wydane przez Konserwatora Zabytków na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz kierował budową minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000m3 oraz minimum jednego budynku o wartości robót brutto nie mniejszej niż 1500000 zł,

3.2. Kierownik robót branży sanitarnej posiadający uprawienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży sanitarnej przy realizacji minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3.

 3.3. Kierownik robót branży elektrycznej posiadający uprawnienia bez ograniczeń graniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży elektrycznej przy realizacji minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3, wyposażonego w instalację sygnalizacji pożaru, minimum jednego budynku wyposażonego w telewizję dozorową, minimum jednego budynku wyposażonego w okablowanie strukturalne (wymóg w stosunku do osób posiadających uprawnienia do tych robót).

3.4. Kierownik robót branży telekomunikacyjnej posiadający uprawienia budowlane w specjalności telekomunikacyjnej, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży telekomunikacyjnej przy realizacji minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3, wyposażonego w okablowanie strukturalne.

3.5. Kierownik robót branży drogowej posiadający uprawienia budowlane w specjalności drogowej, min 5 lata doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji kierownika robót lub kierownika budowy robót branży drogowej przy realizacji min 2 parkingów.

 W stosunku do osób wymienionych w pk-cie 3.1., 3.2., 3.3., 3.4 i 3.5, wobec których przedstawiono wymóg posiadania uprawnień budowlanych oraz w stosunku do osoby wymienionej w pk-cie 3.1. dwuletniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczenia wydanego przez Konserwatora Zabytków, do oferty należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień w odniesieniu do wszystkich w.w osób i odbycie praktyki lub posiadanie zaświadczenia w stosunku do osoby określonej w pk-cie 3.1. Jeżeli w wykazie Wykonawca wykaże osoby, którymi będzie dysponował, do wykazu należy dołączyć pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia tych osób. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w/g formuły spełnia- nie spełnia

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


 
Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna przedstawienie opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł . Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w/g formuły spełnia- nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·         oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·         opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·         aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia oraz dołączyć pełnomocnictwo dotyczące przedmiotowego postepowania.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

·         1 - Cena - 90

·         2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do umowy w sytuacjach: a) zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanej wystąpieniem warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, koniecznością wykonania zamówień/robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 p.z.p., których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania , zamiennych lub nakazanych przez Konserwatora zabytków w trakcie realizacji oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu; koniecznością usunięcia istotnych wad w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji; b) zmiany rzutującej na wynagrodzenie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT). c) zmiany personelu nadzorującego roboty. d) Zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku, zawierającego przyczyny i uzasadnienia zmian, zatwierdzonego przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.suwalski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Suwałkach, 16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 60, Wydział Programowania Inwestycji i Rozwoju, pokój nr 108 , po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku w Biurze Obsługi Klienta..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Starostwa Powiatowego w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, Biuro Obsługi Klienta w dni powszednie w godz. 7:30- 15:30, w terminie do dnia 11.03.2013 roku do godz. 10.00.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Remont i przebudowa zabytkowej kordegardy w Dowspudzie będzie realizowany w ramach projektu Aktywna młodzież ożywia zabytki , współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa Polska Rosja 2007 2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie



Dokumenty do pobrania:

  1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
  2. Załączniki do SIWZ
  3. Wzór umowy
  4. Formularze cenowe
  5. Przedmiar robót
  6. Projekt budowlany
  7. Aranżacja wnętrz
  8. Specyfikacja


 

BIP
Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia
Epuap
Niepełnosprawni
Powiatowy Urzad Pracy
Ośrodek Wsparcia w Lipniaku
SOWA
Zespół Szkół w Dowspudzie
OSTRZEŻENIA i KOMUNIKATY
Jurbarko
Zwiazek powiatow polskich
Wirtualny kraj

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Dowspuda
wrota podlasia
ARR ARES S.A.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

index firm
Fundacja przeds
Ares SA


© 2002-2015 Powiat Suwalski

  Tworzenie stron internetowych ONAVI & KANET.EU