Wersja Angielska Wersja Litewska 

Pobierz Flash Player aby wyświetlić baner.
Herb Powiatu SUwalskiego

STAROSTWO POWIATOWE
ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
TELEFONY
centrala: +48 87 5659200
fax: +48 87 5664718
bok@powiat.suwalski.pl
sekretariat@powiat.suwalski.pl

Nasz Powiat

interesanci

Strona Główna »  Poprzednia strona »  Ogłoszenie o zamówieiu usługi
drukuj

Ogłoszenie o zamówieiu usługi

Dodano dnia: 2013-02-08

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Suwalski , ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5659200, faks 087 5664716.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.suwalski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nadzór inwestorski remontu i przebudowy zabytkowej kordegardy w Dowspudzie w projekcie:Aktywna młodzież ożywia zabytki- współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego polegającego na nadzorowaniu całości zadań związanych z realizacją inwestycji zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623) i innymi obowiązującymi przepisami, który obejmuje w szczególności: 1. zapoznanie się z dokumentacją techniczną przedmiotowej inwestycji i przekazanie Zamawiającemu ewentualnych uwag w terminie 14 dni licząc od daty podpisania umowy, 2. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez kontrolowanie zgodności wykonywanych robót z projektem, z Pozwoleniem Nr 109.11 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku, Delegatura w Suwałkach, z dnia 22.06.2011 roku, z Decyzją Nr 196.2011 Starosty Suwalskiego z dnia 30.06.2011 roku (z uwzględnieniem faktu, że kordegarda jest budynkiem zabytkowym), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej i umową o realizację zadania inwestycyjnego;3. wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji , której zakończenie przewiduje się do 31.08.2014, następnie udział w rozliczeniu inwestycji w terminie do 30.11.2014 r. oraz kontrola jakości wykonanych robót budowlanych w okresie gwarancji i rękojmi plus 3 lata.4. wnioskowanie do Zamawiającego o wprowadzenie zmian i poprawek w przypadku stwierdzenia braków, wad lub niedokładności w ustalonym zakresie robót; 5. kontrolowanie jakości wykonywanych robót; 6. kontrolowanie jakości wbudowywanych wyrobów poprzez sprawdzenie ich parametrów, źródeł pochodzenia zgodnie z zasadami obowiązującymi w Programie Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013, informacji dołączonej do wyrobów przed dopuszczeniem do wbudowania tych materiałów, 7. gromadzenie i numerowanie atestów lub innych dokumentów potwierdzających jakość wbudowanych materiałów, 8. sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu, 9. sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby robót dodatkowych lub zamiennych,10. sprawdzenie księgi obmiarów robót i rachunków Wykonawcy;11. przygotowanie i udział w czynnościach odbioru i przekazania przedmiotu umowy użytkownikowi oraz udział w przeglądach gwarancyjnych,12. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad a także sporządzanie rozliczenia rzeczowo-finansowego w zakresie nadzorowanych robót,13. podejmowanie odpowiednich decyzji i zawiadamianie właściwego organu państwowego nadzoru budowlanego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub uchybień technicznych. 2. Usługodawca zobowiązuje się do stawienia się na budowie w terminie 5 godzin od chwili wezwania przez Koordynatora robót i podjęcia działań związanych z nadzorem;.3. Niezależnie od obowiązków określonych w ust. 1 Usługodawca zobowiązany jest do: 3.1. uczestniczenia w naradach organizowanych przez Inwestora i Wykonawcę.3.2. potwierdzenia gotowości odbioru robót oraz uczestniczenia w ich odbiorze.3.3. kontrolowania i weryfikowania przedkładanych przez Wykonawcę rozliczeń odebranych protokolarnie robót.3.4. uczestniczenia w pracach Komisji odbioru robót objętych zakresem wynikającym z umowy z Wykonawcą, odbioru końcowego na który skompletuje dokumenty niezbędne do jego przeprowadzenia i przekazania przedmiotu umowy do eksploatacji oraz pogwarancyjnego i po okresie rękojmi- na podstawie odrębnego pisemnego zawiadomienia. 4. Opis robót objętych nadzorem.Kordegarda, będąca przedmiotem nadzoru, jest zlokalizowana w Dowspudzie, gmina Raczki, Powiat Suwalski, na działce o nr geodezyjnym 45.28 na terenie byłego zespołu pałacowego hrabiego Ludwika Michała Paca, a obecnie kompleksu Zespołu Szkół w Dowspudzie. Budynek wzniesiony na planie litery C o założeniu osiowym, z wyodrębnionymi ryzalitami, w stylu neogotyckim usytuowany wzdłużnie do przebiegającej drogi Suwałki-Raczki-Augustów, jako piętrowy, z wielospadowym stromym dachem. Cechą charakterystyczną są rozstawione międzyokienne przypory (szkarpy) przechodzące dwustopniowo przez obie kondygnacje oraz charakterystyczne ostrołuki otworów parteru oraz okienek triforialnych (oraz biforialnych) piętra ze zdobieniami motywem Gozdawy. Rozbudowane gzymsy międzykondygnacyjne rozdzielone układem zdobniczych kształtek ceramicznych okalające fasady. Obiekt murowany z cegły ceramicznej pełnej gr. ścian przyziemia ~71-68cm otynkowany, stropy generalnie belkowe drewniane (w tym jeden sklepiony krzyżowo), oparte na nośnych ścianach zewnętrznych (jeden trakt konstrukcyjny), istniejący podział wewnętrzny jako półtora traktowy, klatka schodowa umieszczona centralnie. Parametry techniczne zabytkowej kordegardy: Powierzchnia zabudowy: 330,39m2, Powierzchnia użytkowa parteru:220,15 m2, Powierzchnia użytkowa piętra: 220,00 m2, Powierzchnia użytkowa poddasza: 77,97 m2, Powierzchnia użytkowa łącznie:518,12 m2, Kubatura:3275,60 m3, Długość ,szerokość,wysokość: ok34,8,ok13,7,ok.11,57 m ,h rzecz.=ok.11,95m. Zaplanowano remont i przystosowanie istniejącego budynku na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie informacji turystycznej, edukacyjnej z zapleczem hotelowym, polegające na przeprowadzeniu prac budowlanych : A. przeniesienie ogólnodostępnego wejścia i dostosowanie go w miejscu istniejącego otworu okiennego ( częściowa rozbiórka ławy podokiennej w elewacji północno - zachodniej, częściowe przemurowanie i przesunięcie kominów przy klatce schodowej)B. mianie aranżacji wnętrz polegającej na wyburzeniach - wygrodzeń (prawdopodobnie nie pierwotnych) wewnętrznych działowych. Budynek doprowadza się do stanu surowego, przeznaczając do rozbiórki również strop drewniany belkowy nad parterem (zachowując stan stropu krzyżowego) oraz wszystkie ściany działowe. Zmiany konstrukcyjne projektuje się w technologii tradycyjno - uprzemysłowionej (strop Teriva) z elementami monolitycznymi - wylewanymi na budowie (schody- monolityczne płytowe dwubiegowe ze spocznikami oparte na istniejących ścianach podłużnych, ławy, podciągi). Ściany, schody oraz słupy nośne projektowane posadowione za pośrednictwem ław żelbetowych. Strop nad parterem gęstożebrowy na belkach stropowych (Teriva) lub równoważnych. Nad piętrem adaptuje się układ belek drewnianych istniejących, które trzeba osuszyć, zaimpregnować powierzchniowo przeciwko grzybom i obłożyć płytą GKF oraz wspartą na nich częściowo za pośrednictwem podwalin i słupów drewnianą więźbę dachową. Posadowienie nowoprojektowanych elementów zaprojektowano w postaci ław żelbetowych o przekroju prostokątnym. Ściany fundamentowe- fragmentaryczne oparcie płyty schodów oraz ściany wewnętrznej z bloczków betonowych M-4 o grubości 25cm. Ściany konstrukcyjne - obciążone, fragmenty ścian nadziemia wewnętrzne murowane z bloczków betonu komórkowego odmiany 700 grubości 24cm. Ściany działowe parteru i piętra murowane z bloczków gazobetonowych grubości 18cm, z cegły dziurawki oraz poddasza- szkieletowe na profilach stalowych, wypełnione wełną mineralną. Istniejącą konstrukcję drewnianą, płatwiowo kleszczową więźby dachowej, zaleca się odizolować podwójną przekładką z papy asfaltowej od styków z murem oraz dokonać wymiany elementów nadmiernie zawilgoconych - narażonych na korozję biologiczną. Należy uzupełnić brakujący słupek do podtrzymania krokwi koszowej oraz dokonać korekt i przesunięć związanych z przesunięciami kominów oraz wstawieniem pasm świetlnych. Elementy więźby wykonać należy z drewna dawnej klasy minimum K.27, zaimpregnować przed wbudowaniem środkami grzybo i owadobójczymi oraz zabezpieczyć przed działaniem ognia. Przed montażem więźby wykonać elementy wzorcowe i sprawdzić ich spasowanie w naturze. Połączenia elementów na długości dopuszcza się z uwzględnieniem sztuki budowlanej pod nadzorem osoby uprawnionej. Wszystkie elementy konstrukcyjne dachu w pomieszczeniach użytkowych należy osłonić okładziną z płyt GKF grubości 12,5mm, oraz wykonać nadbitki z krawędziaków w układzie krokwi. W zakresie technicznym, zakłada się odsłonięcie ścian fundamentowych, osuszenie obiektu, ewentualne odcięcie fundamentów (przepona metodą iniekcji) i zaizolowanie ich przeciw podciąganiu wody z gruntu ( wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku). Ściany zewnętrzne, fundamentowe, cokoły : W projekcie założono pozostawienie ścian frontowych bez docieplenia. Przewiduje się oczyszczenie - skucie tynków cokołów do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych, osuszenie murów oraz elewacji, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach - naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności - np. Tagosil-Profi na gruncie Tagosil-G, po wcześniejszym zagruntowaniu obrzutką półkryjącą z dodatkiem np. AsoplastMZ, wyrównaniem podłoża np.Thermapal GP11 i naniesieniem tynku renowacyjnego np. THERMOPAL SR 22 lub SR44 lub równoważnych materiałów.Gzymsy, detale, ceramiczne elementy dekoracyjne - projekt zakłada uzupełnienie brakujących, powtarzalnych elementów dekoracyjnych po uprzednim zinwentaryzowaniu ich z rusztowań w skali jeden do jednego Ilość i stan rzeczowy ubytków w porównaniu z inwentaryzacją w ramach odrębnego opracowania.Pokrycie dachu, Nie projektuje się zmiany pokrycia dachowego, w projekcie zakłada się ułożenie nowej dachówki esówki (zbliżonej lub odpowiadającej kształtem do istniejącej) lub zdjęcie, oczyszczenie i odpowiednie zaimpregnowanie istniejącej dachówki. W dachu od strony północno wschodniej (dziedzińca) projektuje się cztery pasma świetlne z miejscową możliwością uchylania. Wody deszczowe odprowadzane będą na zewnątrz za pośrednictwem rynien i rur spustowych z blachy miedzianej. Obróbki blacharskie, parapety zewnętrzne z blachy miedzianej. Projektuje się wykonanie indywidualnych okien i drzwi zewnętrznych w tym samym systemie jako dwudzielne okna skrzynkowe wykonane z drewna, na podstawie inwentaryzacji - odtworzenie formy według stanu istniejącego. Stolarkę drzwiową , z racji braku podstaw do jej odtworzenia, proponuje się jako nową wg zestawienia. Kominy wentylacyjne i dymowe murowane z cegły ceramicznej pełnej (klasy 100 lub 150) na zaprawie cementowo - wapiennej marki 30. Przekrycie kominów monolityczną żelbetową czapką z wodoszczelnego betonu zatartego na gładko. Na styku z obróbkami dachu wykonać wydry.Przewiduje się oczyszczenie ścian wewnątrz obiektu - skucie tynków do potrzebnej wysokości w miarę decyzji po odkrywkach częściowych w poziomie przyziemia, osuszenie murów, ewentualne przemurowania uszkodzonych elementów, odtworzenie metodami konserwatorskimi ubytków w detalach, naniesienie tynków oraz malowanie zewnętrzne mineralnymi farbami krzemianowymi, o wysokiej paroprzepuszczalności. Przewiduje się następujące wykończenia ścian wewnętrznych: ceramiczne płytki glazurowane, tynki pospolite cementowo wapienne kategorii II, tynki pospolite trójwarstwowe cementowo-wapienne kategorii III, tynki pospolite pocienione cementowo-wapienne kategorii III (0.5 cm) z zewnętrzną gładką wyprawą gipsową , płyta GKF z wyrównawczą szpachlą gipsową , okładziny, boazerie .Posadzki: szlichta cementowa zatarta na gładko, terakota antypoślizgowa, deszczółki drewniane, parkiet , deski na legarach. Drzwi wewnętrzne projektowane jako indywidualne. Balustrady z drzewa dębowego wg projektu aranżacji wnętrz. W budynku przewidziano izolacje , wiatroizolacje, izolacje termiczne. Izolacje przeciwwilgociowe, hydroizolacje i paroizolacje.pozioma, przeciwwilgociowa, pionowa- przeciw wodzie gruntowej w postaci elastycznej masy uszczelniającej, pionowa i pozioma paraizolacja, pozioma przepona izolacyjna powodująca strukturalną hydrobofizację muru w reakcji chemicznej między krzemianami zawartymi w danym preparacie i wapnem zawartym w murze itp. wykonana metodą iniekcji (grawitacyjnej lub ciśnieniowej) , decyzja o szczegółach metody po likwidacji tynków w przyziemiu. Instalacja sanitarna.Instalacja wody zimnej w rurach z tworzyw sztucznych typu PP łączonych na połączenia zgrzewane, izolacja termiczna przewodów z okładzin poliuretanowych.A.instalacja wody ciepłej i cyrkulacji, cwu i cr doprowadzona jest do budynku rurociągami stalowymi w kanale ciepłowniczym czteroprzewodowym. Przewody rozdzielcze i piony projektuje się w rurach z tworzyw sztucznych typy PP od ø 16mm do ø 40mm. Na wejściu do budynku zaprojektowano złaz do kanału ciepłowniczego. B.Instalacja p.poż- zaprojektowano jej zasilanie z istniejącego przyłącza wodociągowego do 2 hydrantów wewnętrznych fi25 z wężem półsztywnym na pierwszym piętrze. C. Kanalizacja sanitarna. Ścieki z budynku odprowadzane będą do istniejących przykanalików. Wyjście z budynku wykonać z rur PCV fi160 mm kl. N. Piony instalacji wykonać z rur PCV fi 75-110 mm, natomiast poziome odcinki instalacji z rur PCV fi 50-160 mm, Ogrzewanie.Źródłem czynnika grzewczego będzie sieć ciepłownicza fi 50. Piony prowadzić w bruzdach, przewody w posadzkach i po ścianach w bruzdach. Wentylacja mechaniczna składająca się wentylatorów łazienkowych została przewidziana w pom. WC i łazienkach bez okien zewnętrznych. Wentylacja na poddaszu za pomocą kanałów wyprowadzonych ponad dach i zakończonych wentylatorami dachowymi. Instalacja elektryczna.Przebudowa dotyczy instalacji wewnętrznej i rozdzielnic elektrycznych, nie przewiduje się wymiany głównej linii zasilającej. Zaprojektowano nowe, podtynkowe wlz na trasie od rozdzielnicy głównej RG do R1 przewodem YDYżo5x6.0mm2, od RG do R2 i do RT przewodem YDYżo5x4.0mm2. WLZ prowadzić w rurkach osłonowych RL. Zaprojektowano rozdzielnicę główną RG i rozdzielnice R1 na piętrze i na poddaszu R2 i RT (zasilanie dedykowane komputerów), główny wyłącznik prądu, instalacje wtynkowe: oświetlenia i gniazd 1-fazowych, gniazd wtyczkowych komputerowych oraz instalację oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, instalację odgromową. Roboty teletechniczne. a. system wykrywania sygnalizacji pożaru z systemem oddymiania klatki schodowej,b.system okablowania strukturalnego (instalacja obejmująca 17 punktów logicznych składających się z podwójnego gniazda komputerowego2xRJ45, posiadających strukturę pojedynczej gwiazdy. Jako medium transmisyjne należy zastosować nieekranową skrętkę czteroparową kategorii 6. Projektowany system składa się z podsystemu stanowisk roboczych, podsystemu okablowania poziomego, podsystemu administracyjnego oraz podsystemu urządzeń. c. instalacja telewizji kablowej, która dostarczy sygnał telewizji kablowej z anteny telewizji naziemnej oraz TV satelitarnej do pokoi hotelowych na piętrze i salonu na parterze. Okablowanie gniazd wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ YWDXpek 75. d.instalacja telewizji dozorowej CCTV, która zakłada 6 stanowisk kamerowych wewnętrznych oraz 4 stanowiska zewnętrzne. Okablowanie kamer wykonać podtynkowo w rurkach PCV kablem współosiowym o impedancji falowej 75 typ XWDek 75 0,75-4,8 75. Zasilanie do kamer przewodem owy 2x2,5. Zagospodarowanie terenu. Projekt zagospodarowania terenu nie zakłada istotnych korekt istniejącego ukształtowania terenu , zakłada nawiązanie do alei głównej w Dowspudzie ( pow. placów, dróg, tarasów i dojść ok. 350,00 m2 ) Odprowadzenie wód opadowych systemowe (AZURA lub równoważny) do drenażu opaskowego (PCV 113-126mm, L=69 m, dł. sieci kanalizacji deszczowej PVC 200mm, L=102m, ciągi piesze, stanowiska do parkowania. Teren inwestycji posiada uzbrojenie w pełni umożliwiając bieżące użytkowanie tj:kanalizacja sanitarna fi200 (przyłącza fi150), sieć telekomunikacyjna z przyłączem do budynku, przyłącze wodociągowe do przebiegającego wzdłuż północno - wschodniej granicy inwestycji wodociągu fi 80,napowietrzne przyłącze elektroenergetyczne,przyłącze co, cwu i cr,budynek posiada instalację odgromową.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1, 71.54.10.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie jako część swojej oferty wadium w wysokości: 1500,00zł (słownie: tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu- przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, numer konta: 21 2030 0045 1110 0000 0180 6740 BGŻ S.A. Oddział Suwałki, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r Nr 42 poz.275 z późń. zm.). Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Usługodawcy z postępowania. Wadium w terminie otwarcia ofert powinno znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego, jeśli zostało złożone w pieniądzu, a do oferty powinien być dołączony przelew lub jego potwierdzona kopia. Natomiast wadium wniesione w pozostałych w/w formach, należy dołączyć w oryginale do oferty, jako oddzielny dokument.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wykazania spełniania przez Usługodawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy należy przedłożyć: 1. Oświadczenie Usługodawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - Usługodawca składa oświadczenia, których wzór stanowi załącznik nr 2,, Zamawiający dokona oceny spełniania warunu w/g formuły spełnia- nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Usługodawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 oraz spełniają warunki określone przepisami art.22 ust.1 pkt.1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późń. zm.) dotyczące: 1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Usługodawca (każdy wskazany w ofercie) przedłoży w ofercie oświadczenie w trybie art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Usługodawcy winni złożyć wykaz wykonanych usług (nadzór inwestorski, inwestor zastępczy, inżynier kontraktu) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości robót oraz daty i miejsca min. dwóch nadzorowanych, zakończonych inwestycji, w tym minimum jednej, polegającej na przebudowie lub budowie obiektu o kubaturze większej niż 1000m3 oraz minimum jednej o wartości brutto nadzorowanej inwestycji nie mniejszej niż 1500000 zł, oraz minimum jednej, która dotyczyła obiektu wyposażonego w instalacje wykrywania i sygnalizacji pożaru, minimum jednego budynku wyposażonego w telewizję dozorową, minimum jednego budynku wyposażonego w okablowanie strukturalne (wszystkie te warunki mogą spełniać dwa nadzorowane budynki). Do załącznika nr 5 należy dołączyć dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków określonych w rozdziale 10 SIWZ w/g formuły spełnia- nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Aby wykazać spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć w ofercie wykaz osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. (przedstawienie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia): Usługodawca potwierdzi spełnienie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje niżej wymienionymi osobami do realizacji zamówienia, które posiadają uprawnienia budowlane, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2010 r, Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) i z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późń. zm. ) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987) odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub posiadają zaświadczenie wydane przez Konserwatora Zabytków na podstawie wcześniejszych przepisów (z wyjątkiem inspektora nadzoru robót branży drogowej). 3.1. Inspektor nadzoru robót branży konstrukcyjno-budowlanej- wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej, w tym nadzorowanie minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3 i min. jednego budynku o łącznej wartości nie mniejszej niż 1500000,00 zł brutto oraz odbytą dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczenie wydane przez Konserwatora Zabytków. 3.2. Inspektor nadzoru robót branży sanitarnej - wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru, w tym nadzorowanie robót branży sanitarnej minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3 oraz odbytą dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczenie wydane przez Konserwatora Zabytków. 3.3. Inspektor nadzoru robót branży elektrycznej i elektroenergetycznej - wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, min 5 lat doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru robót branży elektrycznej, w tym nadzorowanie minimum jednego budynku o kubaturze większej niż 1000 m3, oraz minimum jednego budynku wyposażonego w instalację sygnalizacji pożaru, minimum jednego budynku wyposażonego w telewizję dozorową, minimum jednego budynku wyposażonego w okablowanie strukturalne oraz odbytą dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczenie wydane przez Konserwatora Zabytków. 3.4. Inspektor nadzoru robót branży drogowej - wskazana osoba powinna posiadać następujące kwalifikacje: uprawienia budowlane w specjalności drogowej, min 5 lata doświadczenia zawodowego w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru robót branży drogowej, w tym nadzorowanie minimum 2 parkingów. W stosunku do osób wymienionych wyżej, wobec których przedstawiono wymóg posiadania uprawnień budowlanych oraz dwuletniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczenia wydanego przez Konserwatora Zabytków (z wyjątkiem inspektora nadzoru robót branży drogowej), do oferty należy dołączyć oświadczenie Usługodawcy potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień i praktyki oraz przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada prawo budowlane. W stosunku do osób wymienionych wyżej, wobec których przedstawiono wymóg posiadania uprawnień budowlanych oraz dwuletniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub zaświadczenia wydanego przez Konserwatora Zabytków, do oferty należy złożyć oświadczenie Usługodawcy potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień i praktyki lub zaświadczenia przez wymienione osoby oraz przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada prawo budowlane. Jeżeli w wykazie Usługodawca wykaże osoby, którymi będzie dysponował, do wykazu należy dołączyć pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia tych osób. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w/g formuły spełnia- nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku Usługodawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowyw sprawie zamówienia, oraz dołączyć Pełnomocnictwo, dotyczące przedmiotowego postępowania.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w sytuacjach gdy nastąpi: 1) zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, wynikająca z okoliczności niezależnych od Stron, wynikająca z: a) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót; b) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; c) wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót; d) wystąpienia robót dodatkowych, e) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia ze względu na warunki pogodowe, uniemożliwiające wykonanie określonych prac budowlanych, f) zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych lub kompatybilnych z przedmiotem umowy, g) niezbędna zmiana dokumentacji projektowej na etapie wykonawstwa robót, 2) zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron, które może istotnie utrudnić wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony nie mogły przewidzieć ani im zapobiec, działając z należytą starannością, 4) zmiana Wykonawcy robót, 5) zmiana stawki podatku VAT w przypadku urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych. Zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku, zawierającego przyczyny i uzasadnienia zmian, zatwierdzonego przez Zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.suwalski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Suwałkach, 16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 60, pokój 108, po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku w Biurze Obsługi Klienta.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2013 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, w Biurze Obsługi Klienta, w dni powszednie w godz. 7:30-15:30, w terminie do dnia 18.02.2013 roku.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego remontu i przebudowy zabytkowej kordegardy w Dowspudzie będzie realizowane w projekcie Aktywna młodzież ożywia zabytki - współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

BIP
Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia
Epuap
Niepełnosprawni
Powiatowy Urzad Pracy
Ośrodek Wsparcia w Lipniaku
SOWA
Zespół Szkół w Dowspudzie
OSTRZEŻENIA i KOMUNIKATY
Jurbarko
Zwiazek powiatow polskich
Wirtualny kraj

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Dowspuda
wrota podlasia
ARR ARES S.A.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

index firm
Fundacja przeds
Ares SA


© 2002-2015 Powiat Suwalski

  Tworzenie stron internetowych ONAVI & KANET.EU