Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich
zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów
konsumentów.
Ponadto Rzecznik ma prawo występować z wnioskiem do Prezesa Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wszczęcie postępowania
antymonopolowego w sprawach praktyk ograniczających konkurencję oraz o
wszczęcie postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy
konsumentów.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.